om 1 månad lämnar jag cali..

I torsdags vaknade jag upp förkyld och sjuk. Därför blev det en träningsfri kväll med läggdags klockan 21.
Fredag och jag var säker på en festfri helg med mycket sömn och filmtittande.
Icke icke icke, det slutade med att jag, Jenny och Sofia lagade tacos, käkade, gjorde oss iordning och åkte in till Vessel för att festa.
Kön var milslång. Men vi trängde oss fram till vakten vi lärt känna och trodde vi skulle få komma in lätt som en plätt. Svårare sagt än gjort.. Stod i kö säkert 30 minuter innan han släppte in oss o lät oss betala 20 dollar för att komma in. Men värt kände vi, när vi ändå väntat så länge.
Vi kom in och dansade på ett proppat dansgolv och jag helt glömde bort hur dåligt jag mådde och hur ont jag hade i kroppen.. Vi hade sjukt kul och var såå nöjda med kvällen!
Vaknade upp hos Sofia efter en god nattssömn. Käkade frukost och mötte upp Sara för att shoppa lite. Det gjorde vi också. En väska, klocka och smycken blev det för oss alla.
Åkte till nästa galleria och spenderade ännu mer av lönen...
När klockan närmade sig kväll så blev Jenny mer sjuk och Sofia likaså.
Även fast jag och Sara satt och hostade, nös och klagade på hur trötta vi var så vägrade vi sitta inne en lördagkväll.
Vi droppade av tjejerna. Köpte vin och åkte hem till Sara för att göra oss iordning för en utekväll.. Det blev Marinan. Träffade upp dom andra svenska tjejerna som vi inte sett på evigheter, superkul. Circa, Matrix och EastsideWest spanade vi in nån timma, innan vi köpte pizza som vi käkade på trottoaren. Vi längtade hem till Saras säng så hemskt mycket. Så hem åkte vi igen klockan 2 och hostade ikapp tills vi somnade.
Söndag och Sofia & Jenny kom o hämtade oss för att åka in en sväng till stan. Det brukar sluta med att alla gör av med det sista på lönen. Så självklart gjorde vi det! Rea överallt är inte bra. Impulsshopping är min starka sida, undra vem jag fått det ifrån... SF var inte alls för kallt och solen sken, en mycket mysig dag.
Sara och jag avslutade kvällen med Stomp the yard, homecoming som vi hyrde innan jag åkte hem.
Nu ligger jag i min säng och ska sova. Fortfarande förkyld och helgen blev verkligen bättre än förväntat. Nu längtar vi redan tills på fredag.



g'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0