måndag

Jag ligger fortfarande i sängen. Blev sjuk under gårdagskvällen och har knappt kunna sova inatt. Ont i halsen, trött i kroppen och bara jobbigt att anstränga sig.
Förra veckan var lugn. Jag gjorde ingenting, precis som det ska vara när man är ledig.
Solade, ritade, käkade och tränade.. I onsdags åkte vi till IKEA och köpte kräftor och tillbehör. PLUS marabou!!!
På fredagkvällen fick jag och Carro fnatt, så vi åkte hem till Sara Falk i Mill Valley och drack vin. Slutade med en sjuk utgång med 'efterfest' till klockan 6 på morgonen. Kom hem till Sara runt 7 och sov fem timmar, då det var dags att tagga om till crayfish fest. Efter mycket om och men kom vi till Josh gigantiska hus runt 6 på lördagen.
Jag, Carro, Sara, Amanda, Jessica, Jenny och Emelie sjöng snapsvisor och åt Västerbottenspaj tills vi sprack. Runt tiotiden lämnade vi överblivna kräftor och gamlingarna som inte skulle ut och drog oss mot Downtown. Vet inte vad klubben heter som vi hamnade på. Men den va fräsch iaf... Dansade och drack, sen drog vi vidare till Marinan. Riktigt mycket folk och bra musik. Tappade bort tjejerna när jag träffade M, men hittade tillbaka till dom vid stägningdags och vi åkte hem till mig i Petaluma för att sova.
Söndagen blev spenderingsdag. Impulshoppade med Carro i favoritbutiken i Mill Valley och på Forever 21. Blev även en nachotallrik på Wipeout för att säga hejdå till San Diego-Jessica.
Kvällen avslutade jag, Carro, Amanda och Jenny hos mig och vi hyrde ''The Back-up Plan''.

Ikväll kommer troligen familjen hem och jag hoppas på att friskna till så jag slipper vara inlåst på mitt rum i en evighet.

Bra helg så att säga. Men den får man såklart betala det med en förkylning...

Kan ju även dela med mig av en tanke, att jag funderar på att förlänga 6 månader.
Måste känna efter hur det kommer bli att vara själv med pojkarna. Men det lockar mer att komma hem den 10 juli istället för den 10 januari...

HEJDÅ, PUSSSS.

Teach me how to dougie

Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To DougieTeach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie Teach Me How To Dougie

taggade till med den låten och cyklade till gymmet. svettades en timma och cyklade hem. skönt som tusan.
önskar dock att jag var tillbaka i san jose hos maddi. på hemmafesten när alla dansade dougie till teach me how to dougie.
nu ska jag äta nåt, för första gången idag.
imorgon blir det kvalitetstid!!!!

min maddi min maddi min maddi min maddi

Förra veckan var vanlig. Matade två ungar, blev nerspydd av två ungar, nattade två ungar och somnade på soffan med två ungar i famnen. Ibland blir det inte bättre än så.
Torsdags kom snyggMaddi till mig här i Petaluma. Hon har vart hemma o haft svensk sommar, men nu tillbaka i San Jose för sitt tredje år på college. Vi lekte mammor till varsin unge tills Amanda kom o vi hade svensktgodismys i min säng.
Fredag vaknade vi upp av en myrfarm i mitt rum. Maddi hade myror i ansiktet och kudden. Det blev att slå ihjäl ett antal innan vi gav upp och lämnade dom ifred. Tog bilen o körde mot SF och lite shopping..
Hamnade i San Jose på eftermiddagen och gjorde oss redo för en utekväll på två klubbar. Vi drack billigt vin och hängde med hennes nya rumskompis och hennes b-friend+häng.. Totalflippat på klubbarna i SJ, men gud så kul.
Lördag blev det poolhäng för att bättra på den tappade brännan. Ful bränna fick vi, tyvärr. Så vi gav upp o åkte till Santana Row och shoppade och åt världens godaste pizza.
Efter ett par timmar åkte vi hem och skulle tagga till för collegefest som annordnades av SJSU footballteam.
Tilltaggningen gick sisådär. Men med lite äcklig energidrink/dryck så blev det bättre. Hamnade på en sjuk fest och packat med folk som var packade. Men riktigt riktigt kul var det och vi åkte hem runt 3tiden.
Idag söndag ringde klockan 8.30 eftersom Maddi inte längre har något liv och spelar pro-golf, o skulle göra tester inför säsongen. Hon skjutsade mig till tåget och jag påbörjade hemfärd..
Mobilen dog. Ipoden funkar inte längre. Bakis som ett troll. Trött som ett jobbigt barn. Obekväm tung väska. Skoskav.
Tåg 1,5h. 30 minuters promenad. Färja 30 minuter. 50 minuters promenad. Missade bussen med 5 sekunder = vänta en timma på nästa. Buss i 1,5 timma. 30 minuters promenad från Petaluma downtown till huset.
Det var en kul dag. Jag gillade det. Men eftersom jag och Maddi försöker se positivt på allt från och med nu, så klagar jag inte!!!!!!! Utan jag bara delar med mig av min underbara dag.

Eftersom mina vackara damer Amanda, Carro & Jenny lämnade SF för San Diego i fredags så är livet rätt så ensamt just nu. Tack vare min mamma o pappa är jag inte 21 och är otroligt mycket inte välkommen in på någon klubb eller fest i superseriösa San Diego. Där krävs amerikanskt körkort eller pass. Så Mirris får vänta med San Diego tills efter den 25e december.
Men eftersom jag hade Maddi Underbar i helgen som troligen slog San Diego helgen med hästlängder så är jag inte alls bitter. Utan RIKTIGT NÖJD, dubbelt upp.

Sitter själv i ett stort. Förlåt, megastort hus. Amy och Greg packade bilen och snodde med sig sina tvillingpojkar i fredagsmorse och åkte ner till deras familjer i LA.
Det betyder att jag är ledig en vecka!! Jag gillar det.

Nu ska jag sova och hoppas att jag inte blir uppäten av myrorna i mitt rum.
PUSSS

svårslaget

Helgerna blir bara mer och mer svårslagna.
Fredagen var BRA! Började med lite Svedka hos Amanda och tog oss in till stan runt 23 tiden. Marinan, såklart. Mycket folk så alla ställen hade kö, och fullproppat inne. Dansade av oss ett par timmar, hängde lite och åkte sen hem.

Lördag blev skön och avslappnad. Jag och Carro solade i en park ett par timmar, tillsammans med blåbär, jordgubbar och choklad. Tog en sen lunch med Amanda på La Boulange innan det var dags att göra sig seglingsredo!
Jenny hämtade upp oss och vi åkte till Sausalito där folket och båten väntade. Några killar vi träffade i Clear Lake är riktiga seglare och skulle ta med oss på en tur runt SF. Rädd var jag, men hur konstigt är det när båten är fullproppad med folk, står på hellut och man ser vågorna och tänker på alla vithajar som bor under en..
Jaja, solnedgången var fin. När det blev mörkt, så blev det kallt. Drack desto mer öl för att behålla värmen.
Vi åkte under Golden Gate bron, runt Alcatraz och förbi hela Marinan i SF. Det var otroligt vackert!! Efter några timmar tog vi oss tillbaka till Sausalito, körde in till stan och gick ut. Switchade outfit och splittrades så vi hamnade på olika ställen... Men kvällen var riktigt lyckad men lyckligare var nog vi! Slapp åka tillbaka till Marin mitt i natten och vaknade upp som solstrålar söndag morgon.

Tog oss en brunch i Marinan söndag. Shoppade i stan, utan att shoppa speciellt mycket.. Tog oss till The Painted Ladies och höll på att blåsa bort. Sen blev det tidig hemfärd för att ta sig ett rehab-bad med hårinpackning och rakt i säng. Det förtjänade vi efter en sån tio-poängs-helg. Bland dom bästa på hela sommaren, skulle jag nog ana!

Bra helg, som vi brukar säga. BRA HELG.
Plus att jag idag fick svenskt godis av min dunderbra moster. Då blir man lite extra omtyckt av mig!!

alla älskar marinan.

BRA HELG BRA HELG BRA HELG BRA HELG.
fredagen blev texmex-middag med carro och amanda på chevys. köpte sen med oss swedish fish och choklad hem till amanda och somnade i soffan.
i lördags på dagen hängde vi i oakland. emeryville som det också kallas, där ikea ligger. men att passera richmond bridge betyder fara, och då är man i osäkra oakland.. vi klarade oss bra, såklart. det blev köttbullar till lunch och marabou och ballerinakex till efterrätt. en ny turkos väska och lite kläder på det, satt fint kan jag lova!
på kvällen körde jag och carro in till stan, men lämnade tyvärr amanda hemma..
det var regnigt, men väldigt roligt. circa och eastsidewest, som vanligt! det var mycket folk och väldigt roligt folk. träffade dom andra svenska tjejerna och några andra kända ansikten..
hem åkte vi runt fyratiden med varsin påse från mcdonalds och var nöjdast i stan!
söndagen blev lite solning och utvilning innan vi åkte tillbaka till marinan i SF och satte oss på en uteservering för en söndagsmiddag med pizza och vitt vin. där satt vi i flera timmar och älskade livet.

annars har jag inte så mycket att dela med mig av.
här hemma är allt som vanligt. barnen skriker och äter. dock sover dom inte så mycket. dagarna går ändå äckligt snabbt och jag älskar allt.
var tillbaka på gymmet igår, efter 2 månaders uppehåll.. skönt som bara satan, men träningsvärken idag är inte att leka med. imorgon ska jag tillbaka och längtar redan!
vi planerar också en san diegoresa inom kort. eftersom min värdfamilj åker till LA nästa vecka och är borta 10 dagar...
ska också försöka ta mig till san jose och träffa bästa maddi som varit hemma och haft svensk sommar.

förresten var det 7 månader sen jag lämnade gotland, idag..
SJU månader. vart har tiden tagit vägen?

nu ska jag gå ner och äta middag med familjen. dricka lite beringer vin och ha det allmänt bra!

my man

nu är det helg. carro och amanda sitter fast i den typiska bilkön upp mot norr. men snart är dom här och ska hälsa på pojkarna. sen blir det mat bio och godis. imorgon blir det förhoppningsvis utgång.
JJJJJAAAAAAAAa!!!

clear lake

Förra veckan började hos familjen. Packade upp, tack gud. Onsdag och torsdag spenderades med Amy och pojkarna, Garrett och Connor. I fredags fixade jag ny bank innan Amanda kom o hämtade mig.
På kvällen åkte vi till Clear Lake. Senare än planerat, eftersom vår fulladdade bil stod inne i stan. Allt löste sig och vi kom till Young Scandinavian Club runt 23 tiden. Vi hade förväntat oss stor fest, eftersom det var Absolut Vodka-fest. Men det var säkert runt 20 personer där, plus alla tjejerna från Marin. Vi satte igång att dricka o festa och hamnade i sovsäck efter nattbad och nattmat tidigt på morgonen..
Lördagen var tuff. Riktigt tuff! Varmt i luften och alla mådde halvbra. Låg på bryggan och solade hela dagen. Tog ett par dopp i den inte så cleara laken.
Det blev dusch och fix innan vi satte igång med den riktiga absolutfesten. Körde öl-flipp tävling och åt middag. Kvällen var riktigt bra, fast att alla var väldigt slitna från fredagen. Mitt i alltihopa gick strömmen och allt blev kolsvart. Det blev då nattbad igen och efter en stund fick vi igång musiken.
På söndagen var sjön hel grön och ingen ville bada. Solen stekte på så man höll på att dö. Vi tog båten ut i större vatten och hoppade i något klarare badhav. Eftermiddagen bestod mest av goodbyes och vattenskidåkning för vissa.
Efter två svettiga timmar i bilen hem så stannade vi på In-N-Out. Svårt att förklara hur gott det är! Svårt att ens tänka sig att leva utan deras gudomligt goda hamburgare som jag skulle kunna leva på, dag och natt.
Hem till familjen och föll pladask i säng.

Nu i veckan har vi kramats med lite småsjuka barn. Dom har mest behövs kärlek och att bli hållda/höllna, eh jag vet inte?
Men iaf, har spenderat ett antal timmar på soffan med en bebis på magen och den andra bredvid.
Igår var vi hos doktorn på kontroll. Jag fick en vaccinationsspruta. Minns inte vad den hette, men tydligen bra i detta tillfälle. Spädbarn i området har dött och man borde vaccinera sig om man tar hand om småsmå...
Idag var dagen happening, en promenad i downtown. Upp och ner för backar.
Imorgon ska vi ta barnen till affären för första gången.
På fredag, är det fredag o då är det ju snart helg.
Dagarna springer förbi. Det är helt ofattbart. Om jag tyckte att veckorna gick for förut, så vet jag inte vad detta är...

Hoppas av hela mitt hjärta att Amanda är frisk till helgen. I så fall blir det segling i SF.
Annars tar jag med mig Carro till Marinan, för en gammal goodie!!!