minne för livet.

Om helgerna varit bra förut så vet jag inte vad man ska jämföra med nuförtiden.
Jag åkte söderut, till Sara i Mill Valley i fredags, efter jobbet. Vi drack vin, sen åkte vi till en mexrestaurant och delade på en nachotallrik och drack varsin drink. Jättemysigt!
Körde in till stan och gick in på Vessel. Vi stod på gästlistan och slapp varken köa eller betala. Efter en timma kom Jenny, Sofia och Carro in dit också. Vi hade jättekul hela kvällen och dansade till svetten rann.
Jag och Sara blev bjudna till Oakland för att käka nattmat. Men kändes väldigt ovärt när vi lika gärna kunde åka hem o sova, så det gjorde vi.
Vaknade av barnskrik på lördagmorgonen och gick upp. Tog bilen över Richmond bridge, till Eastbay för att äta köttbullar på IKEA. Vi längtar hem så mycket och kände att vi inte kunde vänta tre veckor på svensk mat...
Efter luchen shoppades det lite i mallet, precis bredvid IKEA som heter Emeryville.
Bestämde oss för att åka en sväng till Oakland, där vi aldrig varit. Vi körde fel och hade ingen aning vart vi skulle. Hittade tillslut downtown och körde igenom den staden.. Stannade utanför en hår/sminkaffär och fyndade lite treatments, smink och hårprodukter, innan vi körde hemåt... Vi var ganska rädda när vi var i Oakland, det är en farlig stad. Men det var inte så mycket att vara rädd för, iaf inte i det området. Vi var berädda på action och lite skottlossningar. Synd!
Väl hemma igen så gjorde vi oss iordning. Runt 23 åkte vi in till Sandra och Amanda i stan. Vi hade tänkt att gå på en stor klubb. Men istället hamnade vi i Marinan och såg många igenkända ansikten. Kvällen kändes lång, men vi hade väldigt kul. Jag och Amanda blev pizzasugna, för det blir man alltid i Marinan. Så det blev två slizar var, på Pizza Orgasmica, som anses ha den godaste pizzan i hela Bay Area. Jag agreear.
Klockan blev två och Amanda åkte med Sandra hem. Jag och Sara träffade Jasson och Julian och kände för att efterfesta. Det blev gratistaxi till downtown och häng ända fram till 5.30 då killarna somnade och jag och Sara tog taxi tillbaka till vår bil. Hemfärd tidig morgon och i säng klockan 6. Stackars Sara som skulle upp och jobba mellan 7.30-11. I sängen låg jag och sov som ett barn. Dock bara jag och Sara som nånsin skulle göra nåt sånt och vi alla hade huuur kul som helst. Det är sånna kvällar och nätter man kommer minnas hela livet!
När Sara slutade kl 11 och kom o la sig i sängen, så vaknade jag och kunde inte somna om. Då var ändå Sofia och Jenny påväg in till stan så dom hämtade upp mig och det blev en liten shoppingdag i city. Sol och 18 graders värme. Det är helt underbart väder här nu!!!
Klockan 4 åkte tjejerna hem och jag mötte istället Amanda som hade varit på dejt.
Vi tog en middag och catchade up lite, eftersom att vi endast har 2 helger kvar tillsammans i SF.
Världens bästa Sara kom och hämtade mig i stan klockan 20, när Amanda skulle ta tåget över till sin sida... Jag och Sara hyrde TAKERS (bra film!!!!) kollade på den innan klockan blev 23 och jag var tvungen att köra den lååånga vägen hem.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0