usa top 4.

4. Jag och Amanda satte oss i hennes bil för att köra ner till San Jose, första helgen i maj. Slut på soppa, så vi var tvungna att tanka. Kommer in lite fel i kön. Vi gjorde en u-turn, som gick sådär och gjorde att vi hamnade lite på sniskan. Framför oss stod en fet truck som började backa. Han backade in i vår vänsterfront medan vi satt i bilen och skrek, tutade och fick hjärtklappning. Amanda släpper på kommentaren: "ja, där va den San Josehelgen..."
Bilen körs hem till Amandas värdfamilj och dom bjuder inte på många leenden. Det hela slutar med att vi åker hem till mig i Mill Valley, lägger oss framför poolen i 30graders värme och blå himmel. Bittra som fan på livet !
Kommer på att vi inte vill gå miste om en välplanerad helg. Tar därför färja i 40 minuter, promenad i 30 minuter och en tågresa på 1,5h. SEN är vi framme i SJ. Festar hårt och åker sen hem, via tåg, och färja 18 timmar senare. LÄTT VÄRT DET.

3. Påväg hem från en bio med tjejerna. Jag kör min bil, Jenny sin och Amanda sin. Jag kör efter Jenny och vi kör av på en exit. Jag och Jenny tävlar som två pojkar och ser vem som kör fortast... I USA får man svänga höger på rött OM MAN STANNAR innan man kör vidare. Detta gjorde INTE vi. Både jag och Jenny bryter mot lagen. Oturen hade jag och fick polis med syrener efter mig..
20årig, svensk tjej körde olagligt i Kalifornien.
Tur att polisen var rätt ung och jag blinkade extra mycket med ögonen. Slapp böter och fängelse!

2. Utekväll och jag träffar killen jag dejtar Mr. M. Jag tappade bort tjejerna och började gå med honom hem till sig. San Francisco är världens backigaste stad. Hela staden är i backar, upp & ner. Jag och M började gå uppåt. Han förklarade för mig att han bor bara en bit framåt. Efter ca 10 min frågar jag om jag borde ta av mina klackar. Svar ja! Tillslut börjar gatan gå neråt igen och jag tror hela tiden att vi snart är framme. Det slutar med att vi hamnar i slum slum slummen, där man inte ens ska gå ensam, dagtid. Speciellt inte om man är vit. Jag hade fått höra från mina trogna SFvänner att man ska hålla sig borta från gator med manliga namn. Vi hamnade på en väldigt manligt gata. Turk & Scott.
Dagen efter möter jag upp tjejerna och några andra för frukost, dock inte i slumområdet!!!! Dom frågade vart jag varit och jag sa Turk&Scott; It was just up and down.. Dom var iaf glada att jag kom tillbaka oskadd.


1. Nu snackar vi helgen jag kommer tillbaka till SF efter varit i Boston och rematch i nästan tre veckor.
Jag, Amanda och Carro följer med hem till Jenny efter en utekväll och ska sova där. Käkar pizzan vi köpt med oss och är typ redo att sova. Huset var rätt kallt och jag skulle höja värmen. Jag står precis bredvid knapparna och frågar vart jag ska trycka. Den röda knappen, säger Jenny. Jag ser en röd knapp, utan att tänka (glöm inte alkoholen i kroppen) så trycker jag. Då börjar det tjuta. Jag trycker på den röda nödknappen, som man ska trycka på om det brinner. Hade jag kollat närmare så hade jag sett en eldsvåda på knappen, men icke viktigt tänkte jag... Alltså går brandlarmet och jag har aldrig hört ett högre ljud, nånsin. Klockan är ca 3.30 och jag vill bara sjunka genom marken. Först får jag panik och dom andra tjejerna börjar skrika stäng av stäng av. Hur FAN ska jag kunna stänga av? Jennys värdfamilj befinner sig 2-3 timmar bort och är de enda som har koden för att stoppa larmet när security ringer... 15 minuter av svordomar till varandra och detta tjut så hör vi brandbilen utanför. Jag stänger in mig i ett mörkt rum och sitter på en stol i hörnet, så att ingen ska se mig... Jenny försöker lösa det hela genom att välkomna brandmännen och säga "It's a joke, it's a joke" och viftar med armarna i luften. Efter ytterligare några minuter så fick männen slut på larmet. Men jag ville fortfarande sjunka genom jorden. Det var en livlig natt, men bland det sjukaste och roligaste som hänt.
Morgonen efter vaknar jag av att Amanda har hittat en leksaks brandbil i Jennys hus och kör med den på mitt täcke, samtidigt som den spelar syrenljud.

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, jag gillar det. speciellt nr. 1 ;)

2011-02-10 @ 05:20:24
Postat av: Jonas

Haha, dagens bästa underhållning!

Ses snart :)

2011-02-10 @ 15:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0