en sista helg!

Efter jobbet i fredags ställde jag mig på springbandet en stund, ritade på bilderna på pojkarna och sminkade mig för utgång. Körde hem till Jenny och Sofia. Vi åkte in klockan nio, för att hinna hänga med Amanda. J & S gick till The Cellar medans jag och Amanda gick till Swig. Drack Margaritas och Mojitos som aldrig förr. Mitt i alltihopa kom min goding Jasson och joinade. Vi satt kvar ett bra tag och fortsatte med att dricka några Apple Martinis.
Amanda försvann på sitt håll och jag blev upphämtad av J & S runt 3tiden för att åka hem... Tanken var dans o fest på Vessel. Men jag var nöjd med drinkarna och det goda sällskapet.
Vaknade upp lördag och trodde huvudet skulle ramla av. Plockade upp Sara och vi körde in till stan. Mötte upp Amanda för lunch på Delarosa och jag åt min favvopizza för sista gången.
Körde sen hem till Sandra i Seacliff och tappade hakan över att man verkligen kan bo fint. Ett fyrvåningshus med takterass och utsikt över Baker beach och Golden Gate bron. Inte förvånad att det är det mest exklusiva stället man kan bo på, i SF.
Planen var att alla tjejer skulle käka middag på Hard Rock Café för en liten avskedsmiddag för oss som åker i veckan. Men vissa kunde inte sköta helgschemat, så det slutade med att jag, Sara, Amanda och Sandra åkte och beställde thaimat och såg solnedgången över GGB.
Vi gjorde oss iordning, spelade biljard och drack drinkar innan vår taxi kom för att köra in oss till downtown.
Vi fick även då ändra planerna eftersom nån annan viss person inte kunde hålla vad han lovat. Men som tur var hade vi varandra och åkte tillsammans ner i Marinan.
Efter klockan 2 åkte jag och Sara med några kompisar till deras lägenhet och hängde ett par timmar. Jag njöt mest av utsikten, medan dom kollade på skräckfilm...
När klockan slog 4.30 kände jag att det var dags att tänka på refrängen. Taxi för att hämta bilen hos Sandra. Köra hem och hoppa i Saras säng, sådär lagom klockan 6.00 en söndagmorgon.

Söndag och jag vaknade (efter 3 timmars sömn) sol, blå himmel, 25 gradigvärme och jag ville in in in till stan. Men först blev det en in n out. Sara och hennes huvudvärk stannade hemma. Jag Sofia och Jenny åkte in till Marinan. Mötte upp Carro och Amanda. Satt oss på en bar, beställde öl och mat. Kollade på Super Bowl i ett par timmar. Jätteskön stämning och vi hade supertrevligt. Jag hade blivit tillsagd att hålla på Steelers, plus att dom hade snyggast spelare. Men Packers vann så jag antar att Amy & Greg är glada eftersom det är deras favvolag - ever.
Åkte hem efter matchen och sitter nu i sängen.

Har redan hunnit fälla några tårar eftersom jag verkligen verkligen verkligen inte vill åka hem.
Jag är avundsjuk på Sara som längtar hem och knappt kan vänta tills hon är hemma.
Men fler tårar kommer det bli den här veckan, varesig jag vill eller inte. Tur att USA och SF är kvar, för tillbaka ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0